Mavi Tünel'de çalışmalar artık daha hızlı

Dünyanın 5’inci büyük sulama projesi olacak mavi tünel inşaatında çalışmalar artık daha hızlı ilerliyor. Tam bir asırdır konuşulan KOP’un en önemli ayağı olan Bağbaşı barajı ve Mavi Tünel için yurt dışından getirilen özel makineyle, tam bin 150 metrelik tünel açıldı. Segment kaplamasının da yapıldığı tünelde hedeflenen ise, yıl sonuna kadar 6 kilometre daha ilerleyebilmek.
Yaklaşık 200 metre uzunluğundaki makine tam 70 TIR ile inşaat alanına getirildi. Makinenin her bir parçası denenerek takıldı ve montajı 2 ayda tamamlandı. Birçok testten geçirilen makineye 18 ton hidrolik yağı basıldıktan sonra tünel açma çalışmalarına başlandı. 165 metre uzunluğundaki özel makinenin montajı geçtiğimiz aylarda tamamlandı. Türkiye’de ilk kez böylesine bir makine kullanılıyor. İçi beton plaklarla kaplanacak tünelin iç çapı ise 4,2 metre… Yanlardan güç alarak çalışan bu makine çift kalkan özelliği de taşıyor... Tünel açarken 25 metre ilerisini tarayabiliyor ve 25 metre önündeki yapıyı tespit edebildiği için de muhtemel sorunlara karşı önlem alıyor. Makine açtıkça arkasından tünel içine segmentli betonlarla kaplama yapılacak. Aralık ayının ilk haftalarında çalıştırılan Makine ile günde 40 metre uzunluğunda ve 40.20 santimetre genişliğinde tünel kazılıyor. Bugüne kadar bin 150 metrelik tünel açıldı. Akdeniz’e boşa akan su, Mavi Tünel sayesinde Konya Ovası’nda 223 bin hektar tarım arazisini sulayacak ve yeraltı suyunu da besleyecek. Kentin uzun vadede içme suyu teminine önemli destek verecek Mavi Tünelde, çalışmaları zaman zaman aksatan kamulaştırmada da artık bir problem yaşanmayacak. Tünel çıkışına kurulacak hidroelektrik santraliyle yılda 147 buçuk milyon kilovat saat elektrik elde edilecek. Bu üretimle de ülke ekonomisine yılda 11 milyon Lira’lık enerji katkısı sağlanacak. Ayrıca üretim artacağı için de 100 bin kişiye ilave istihdam imkânı sunulacak. Mavi Tünel’in 2012 yılında hizmete girmesi hedefleniyor.
BU haber bozkirsoğucak.org sitesinden alıntıdır.